Folklore de Pataphonie Centrale
Fourteen instrumental pieces performed with invented instruments such as the vio-nail-in, the tincan-o-phone, the watering sax, or the country spalafone…accompanied when appropriate by more traditional instruments such as piano, guitar, or clarinet.
Most pieces are performed ‘in toto’ by the author, using multi-track (and poly-instrumental) techniques. Other musicians sometimes join in, such as Pascal Chardome (piano) and Frédéric Malempré (additional percussions).
Some of the tracks are original, and others are remakes, such as Misirlou, ‘Le Chant des Marais’, or Beethoven’s Pathetic Sonata. One regret…a heady version of Ravel’s Bolero played on Maes-Pils bottles was turned down by the editor.
- Production : Curieux Tympan asbl – Maison de la Pataphonie (CCRD)
- With help from the CFWB Ministry, Music Department
Press
“On craignait un CD trop expérimental, il n’en est rien. Il y a plein de bonne humeur dans cette autoproduction” – Le Canard Folk
“Max Vandervorst ne cesse de surprendre parce que tout cela donne de la musique, une musique qui défie les catégories pour évoluer dans une joyeuse liberté qui se décline ici en quatorze mouvements que conclut le saxosoir de la Symphonie d’Objets Abandonnés. ” – Une autre Chanson
“A la fois populaire, par la démarche, et « world » par la sonorité, la musique de Max Vandervorst enchante par sa diversité et sa poésie” – Vers l’Avenir
” Max Vandervorst est un réel facteur de sons et sûr qu’après avoir vu son spectacle, et goûté, non sans bonheur, à l’écoute de son CD, vous ne verrez plus vos objets du quotidien comme auparavant ” – Reg’arts